Szlaki turystyczne – Rowerowe

TRASA KRAJOZNAWCZA WOKÓŁ JEZIORA RAJGRODZKIEGO

Wszystkich wielbicieli dłuższych wycieczek rowerowych zachęcam do wybrania się na niesamowitą przygodę – rajd wokół Jeziora Rajgrodzkiego. Trasa jest naprawdę przepiękna. Proponuję jednodniową wyprawę rowerową.

Szlaki turystyczne Biebrzańskiego Parku Narodowego: LO -7001 y – żółty

RAJGRÓD- Wojdy – Rybczyzna – Woźnawieś – Kuligi – LEŚNICZÓWKA GRZĘDY

19,5 km.

Szlak łatwy.

Szlak zaczyna się przy jeziorze Rajgrodzkim, następnie biegnie obok jeziora Dreństwo. Dalej trasa wiedzie przez lasy Rajgrodzkie, przechodzi przez wsie: Woźnawieś i Kuligi, przecina rzekę Jegrznię, wchodzi w granice BPN i kończy się przy leśniczówce Grzędy.

Szlaki turystyczne Biebrzańskiego Parku Narodowego: R -11 EURO Velo – zielony

Odcinek: WIZNA Burzyn -Brzostowo – Radziłów – Klimaszewnica -Białaszewo – Okół -Ruda – Modzelówka – Pieńczykówek – Stoczek – Ciszewo – Kuligi – “Las Grzędy” -Woźnawieś – Orzechówka – Tajenko – ŚLUZA SOSNOWO

106,4 km

Szlaki turystyczne Biebrzańskiego Parku Narodowego: PL-2541-y żółty

TAMA – Kuligi – Orzechówka -węzeł szlaków “TAJENKO”

20,3km

Dostępny dla turystyki rowerowej na odcinku Tama – Woźnawieś (skraj wsi) i Orzechówka – węzeł szlaków “TAJENKO”

Szlak rozpoczyna się na przystanku PKS w Tamie i biegnie przez lasy w kierunku wsi Woźnawieś, na 3 km skręca w drogę leśną do wsi Kuligi, mija tę wieś i na 10 km dochodzi do granic BPN, przecina rzekę Jegrznię i dalej drogą leśną dochodzi do grobli łączącej Woźnawieś z leśniczówką Grzędy i szlaku czerwonego Rajgród – Grzędy. Szlak biegnie dalej skrajem “Czerwonego Bagna”, przez Orzechówkę i kończy swój bieg na rozjeździe dróg – Węzeł szlaków “Tajenko”.

Szlaki turystyczne Biebrzańskiego Parku Narodowego: PL-2540-c czerwony

RAJGRÓD – Okoniówek – Rybczyzna – Woźnawieś – leśniczówka Grzędy – “Nowy Świat” – “Wilcza Góra” – “Kapli Dołek” – “Dział Kumkowskiego” – węzeł szlaków

41.6 km

szlak łatwy, okresowo podmokły

Dostępny dla turystyki rowerowej na odcinku Rajgród -Nowy Świat. Rozpoczyna się w Rajgrodzie u stóp Góry Zamkowej (grodzisko jaćwieskie z XII wieku) i skrajem Jeziora Rajgrodzkiego biegnie do szosy Augustów Grajewo, przecina ją i drogą leśną poprzez lasy dochodzi do wsi Rybczyzna nad Jeziorem Dreństwo. Dalej skrajem tego jeziora szlak dochodzi do wsi Woźnawieś, za nią wchodzi w granicę Biebrzańskiego Parku Narodowego i obszaru ochrony ścisłej: “Czerwone Bagno”. Od Leśniczówki Grzędy biegnie drogą leśną do uroczyska Nowy Świat, dalej wiedzie poprzez Wilczą Górę, Tchórze Grzędy (wieża widokowa z widokiem na otwarte turzycowiska), następnie prowadzi poprzez torfowiska na tzw. “Kapli Dołek” (w prawo odchodzi szlak łącznikowy czarny), przebiega na przemian przez wydmy i tereny bagienne: Dział Grabowskiego, Dział Kumkowskiego i na końcu wydmy nieopodal wodopoju, kończy swój bieg przy węźle szlaków (koniec szlaku zielonego).

Menu dostępności:

Kontrast

Zwiększ rozmiar tekstu

Zwiększ odstęp liter

Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków

Powiększ kursor

Podświetlanie linków

Zatrzymywanie animacji

Resetuj ustawienia

Menu dostępności:
Kontrast
Zwiększ rozmiar tekstu
Zwiększ odstęp liter
Używaj czcionek przyjaznych dla dyslektyków